P0353 Тойота Сайон Иск Би 2006. P0353 неисправность первичной вторичной цепи катушки зажигания c


Ошибка P0353 Неисправность в первичной/вторичной цепи катушки зажигания C Тойота Сцион

Ошибка P0353 - Ignition Coil 3 Primary/Secondary Circuit

Уровень важности замены: 3/3

Уровень сложности замены: 2/3  Что это значит? Скачать в ПДФ Копировать ссылку

Возможные причины

Русский перевод:

Оригинальный (англ):

- Faulty Ignition Coil 3- Ignition Coil 3 harness is open or shorted- Ignition Coil 3 circuit poor electrical connection- Faulty Engine Control Module (ECM)

При обнаружении ошибки?

Русский перевод:

Оригинальный (англ):

Each ignition circuit is continuously monitored by the Engine Control Module (ECM). The test fails when the ECM does not receive a valid pulse signal from the ignition coil.

Возможные симптомы

Русский перевод:

Оригинальный (англ):

- Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light)- Lack/Loss of Power- Engine may be harder to start- Engine hesitation- Rough engine idle

Описание ошибки № P0353

Русский перевод:

Оригинальный (англ):

A Direct Ignition System (DIS) is used on this vehicle. The DIS is a 1-cylinder ignition system in which each cylinder is ignited by 1 ignition coil, and 1 spark plug is connected to the end of each secondary wiring. A powerful voltage, generated in the secondary wiring, is applied directly to each spark plug. The sparks of the spark plugs pass from the center electrodes to the ground electrodes. The ECM determines the ignition timing and transmits the ignition (IGT) signals to each cylinder. Using the IGT signal, the ECM turns the power transistor inside the igniter on and off. The power transistor, in turn, switches on and off the current to the primary coil. When the current to the primary coil is cut off, a powerful voltage is generated in the secondary coil. This voltage is applied to the spark plugs, causing them to spark inside the cylinders. As the ECM cuts the current to the primary coil, the igniter sends back an ignition confirmation(IGF) signal to the ECM, for each cylinder ignition.

Нужна помощь?

Комментарии

Всего просмотров этой страницы: 579. Сегодня: 2

obdcode.ru

Ошибка P0353 Неисправность в первичной/вторичной цепи катушки зажигания C Форд Ф150 2003

Ошибка P0353 - Ignition Coil 'C' Primary/Secondary Circuit

Уровень важности замены: 3/3

Уровень сложности замены: 2/3  Что это значит? Скачать в ПДФ Копировать ссылку

Возможные причины

Русский перевод:

Оригинальный (англ):

- Faulty Ignition Coil 3- Ignition Coil 3 harness is open or shorted- Ignition Coil 3 circuit poor electrical connection- Faulty Engine Control Module (ECM)

Техническое примечаине

Русский перевод:

Оригинальный (англ):

Each ignition primary circuit is continuously monitored. The test fails when the PCM does not receive a valid IDM pulse signal from the ignition module (integrated in PCM).

При обнаружении ошибки?

Русский перевод:

Оригинальный (англ):

Each ignition circuit is continuously monitored by the Engine Control Module (ECM). The test fails when the ECM does not receive a valid pulse signal from the ignition coil.

Возможные симптомы

Русский перевод:

Оригинальный (англ):

- Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light)- Lack/Loss of Power- Engine may be harder to start- Engine hesitation- Rough engine idle

Описание ошибки № P0353

Русский перевод:

Оригинальный (англ):

The ignition system on the vehicle uses individual ignition coils for each cylinder. The Engine Control Module (ECM) controls each ignition coil operation. The ECM sends a ON/OFF signal to energize the ignition coil to create a spark at the spark plug when a spark is required at the cylinder.

Нужна помощь?

Комментарии

Всего просмотров этой страницы: 541. Сегодня: 2

obdcode.ru

P0353 Тойота Сцион Икс Би 2005

Ошибка P0353 - Ignition Coil 3 Primary/Secondary Circuit

Уровень важности замены: 3/3

Уровень сложности замены: 2/3  Что это значит? Скачать в ПДФ Копировать ссылку

Возможные причины

Русский перевод:

Оригинальный (англ):

- Faulty Ignition Coil 3- Ignition Coil 3 harness is open or shorted- Ignition Coil 3 circuit poor electrical connection- Faulty Engine Control Module (ECM)

При обнаружении ошибки?

Русский перевод:

Оригинальный (англ):

Each ignition circuit is continuously monitored by the Engine Control Module (ECM). The test fails when the ECM does not receive a valid pulse signal from the ignition coil.

Возможные симптомы

Русский перевод:

Оригинальный (англ):

- Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light)- Lack/Loss of Power- Engine may be harder to start- Engine hesitation- Rough engine idle

Описание ошибки № P0353

Русский перевод:

Оригинальный (англ):

A Direct Ignition System (DIS) is used on this vehicle. The DIS is a 1-cylinder ignition system in which each cylinder is ignited by 1 ignition coil, and 1 spark plug is connected to the end of each secondary wiring. A powerful voltage, generated in the secondary wiring, is applied directly to each spark plug. The sparks of the spark plugs pass from the center electrodes to the ground electrodes. The ECM determines the ignition timing and transmits the ignition (IGT) signals to each cylinder. Using the IGT signal, the ECM turns the power transistor inside the igniter on and off. The power transistor, in turn, switches on and off the current to the primary coil. When the current to the primary coil is cut off, a powerful voltage is generated in the secondary coil. This voltage is applied to the spark plugs, causing them to spark inside the cylinders. As the ECM cuts the current to the primary coil, the igniter sends back an ignition confirmation(IGF) signal to the ECM, for each cylinder ignition.

Нужна помощь?

Комментарии

Всего просмотров этой страницы: 1231. Сегодня: 2

obdcode.ru

P0353 BMW Расшифровка Кода Неисправности / P0353 BMW Trouble Code Description / OBD2.SU

BMW P0353 Неисправность первичной / вторичной цепи катушки зажигания «C» Translate
BMW P0354 Неисправность первичной / вторичной цепи катушки зажигания «D» Translate
BMW P0355 Неисправность первичной / вторичной цепи катушки зажигания «E» Translate
BMW P0356 Неисправность первичной / вторичной цепи катушки зажигания» F» Translate
BMW P0357 Неисправность первичной / вторичной цепи катушки зажигания «G» Translate
BMW
P0358 Неисправность первичной / вторичной цепи катушки зажигания «H» Translate
BMW P0359 Неисправность первичной / вторичной цепи катушки зажигания «I» Translate
BMW P0360 Неисправность первичной / вторичной цепи катушки зажигания «J» Translate
BMW P0361 Неисправность первичной / вторичной цепи катушки зажигания «K» Translate
BMW P0362 Неисправность первичной / вторичной цепи катушки зажигания «L» Translate
BMW P0370 TIMING REF (HRS) A MAILFUNCTION Translate
BMW P0371 TIMING REF (HRS) A TOO MANY PULSES Translate
BMW P0372 TIMING REF (HRS) A TOO MANY PULSES Translate
BMW P0373 TIMING REF (HRS) A INTERMITTENT PULSES Translate
BMW P0374 TIMING REF (HRS) A NO PULSES Translate
BMW P0375 TIMING REF (HRS) B MAILFUNCTION Translate
BMW P0376 TIMING REF (HRS) B TOO MANY PULSES Translate
BMW P0377 TIMING REF (HRS) B TOO MANY PULSES Translate
BMW P0378 TIMING REF (HRS) B INTERMITTENT PULSES Translate
BMW P0379 TIMING REF (HRS) B NO PULSES Translate

obd2.su

P0353 Тойота Сайон Иск Би 2006

Ошибка P0353 - Ignition Coil 3 Primary/Secondary Circuit

Уровень важности замены: 3/3

Уровень сложности замены: 2/3  Что это значит? Скачать в ПДФ Копировать ссылку

Возможные причины

Русский перевод:

Оригинальный (англ):

- Faulty Ignition Coil 3- Ignition Coil 3 harness is open or shorted- Ignition Coil 3 circuit poor electrical connection- Faulty Engine Control Module (ECM)

При обнаружении ошибки?

Русский перевод:

Оригинальный (англ):

Each ignition circuit is continuously monitored by the Engine Control Module (ECM). The test fails when the ECM does not receive a valid pulse signal from the ignition coil.

Возможные симптомы

Русский перевод:

Оригинальный (англ):

- Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light)- Lack/Loss of Power- Engine may be harder to start- Engine hesitation- Rough engine idle

Описание ошибки № P0353

Русский перевод:

Оригинальный (англ):

A Direct Ignition System (DIS) is used on this vehicle. The DIS is a 1-cylinder ignition system in which each cylinder is ignited by 1 ignition coil, and 1 spark plug is connected to the end of each secondary wiring. A powerful voltage, generated in the secondary wiring, is applied directly to each spark plug. The sparks of the spark plugs pass from the center electrodes to the ground electrodes. The ECM determines the ignition timing and transmits the ignition (IGT) signals to each cylinder. Using the IGT signal, the ECM turns the power transistor inside the igniter on and off. The power transistor, in turn, switches on and off the current to the primary coil. When the current to the primary coil is cut off, a powerful voltage is generated in the secondary coil. This voltage is applied to the spark plugs, causing them to spark inside the cylinders. As the ECM cuts the current to the primary coil, the igniter sends back an ignition confirmation(IGF) signal to the ECM, for each cylinder ignition.

Нужна помощь?

Комментарии

Всего просмотров этой страницы: 906. Сегодня: 2

obdcode.ru

Ошибка P0353 Неисправность в первичной/вторичной цепи катушки зажигания C Форд Ф150 1999

Ошибка P0353 - Ignition Coil 'C' Primary/Secondary Circuit

Уровень важности замены: 3/3

Уровень сложности замены: 2/3  Что это значит? Скачать в ПДФ Копировать ссылку

Возможные причины

Русский перевод:

Оригинальный (англ):

- Faulty Ignition Coil 3- Ignition Coil 3 harness is open or shorted- Ignition Coil 3 circuit poor electrical connection- Faulty Engine Control Module (ECM)

Техническое примечаине

Русский перевод:

Оригинальный (англ):

Each ignition primary circuit is continuously monitored. The test fails when the PCM does not receive a valid IDM pulse signal from the ignition module (integrated in PCM).

При обнаружении ошибки?

Русский перевод:

Оригинальный (англ):

Each ignition circuit is continuously monitored by the Engine Control Module (ECM). The test fails when the ECM does not receive a valid pulse signal from the ignition coil.

Возможные симптомы

Русский перевод:

Оригинальный (англ):

- Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light)- Lack/Loss of Power- Engine may be harder to start- Engine hesitation- Rough engine idle

Описание ошибки № P0353

Русский перевод:

Оригинальный (англ):

The ignition system on the vehicle uses individual ignition coils for each cylinder. The Engine Control Module (ECM) controls each ignition coil operation. The ECM sends a ON/OFF signal to energize the ignition coil to create a spark at the spark plug when a spark is required at the cylinder.

Нужна помощь?

Комментарии

Всего просмотров этой страницы: 455. Сегодня: 2

obdcode.ru

Ошибка P0353 Неисправность в первичной/вторичной цепи катушки зажигания C Форд Ф150 2000

Ошибка P0353 - Ignition Coil 'C' Primary/Secondary Circuit

Уровень важности замены: 3/3

Уровень сложности замены: 2/3  Что это значит? Скачать в ПДФ Копировать ссылку

Возможные причины

Русский перевод:

Оригинальный (англ):

- Faulty Ignition Coil 3- Ignition Coil 3 harness is open or shorted- Ignition Coil 3 circuit poor electrical connection- Faulty Engine Control Module (ECM)

Техническое примечаине

Русский перевод:

Оригинальный (англ):

Each ignition primary circuit is continuously monitored. The test fails when the PCM does not receive a valid IDM pulse signal from the ignition module (integrated in PCM).

При обнаружении ошибки?

Русский перевод:

Оригинальный (англ):

Each ignition circuit is continuously monitored by the Engine Control Module (ECM). The test fails when the ECM does not receive a valid pulse signal from the ignition coil.

Возможные симптомы

Русский перевод:

Оригинальный (англ):

- Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light)- Lack/Loss of Power- Engine may be harder to start- Engine hesitation- Rough engine idle

Описание ошибки № P0353

Русский перевод:

Оригинальный (англ):

The ignition system on the vehicle uses individual ignition coils for each cylinder. The Engine Control Module (ECM) controls each ignition coil operation. The ECM sends a ON/OFF signal to energize the ignition coil to create a spark at the spark plug when a spark is required at the cylinder.

Нужна помощь?

Комментарии

Всего просмотров этой страницы: 474. Сегодня: 2

obdcode.ru